viernes, 8 de agosto de 2008

Música: Burial dóna la cara

El que fins ara era el Banksy de la música (pel fet d’amagar la seva identitat tot i tenir un treball més que reconegut), ha decidit donar la cara i trencar amb l’enigma que tenia al darrera.

En un missatge al seu blog de Myspace, l’autor d’un dels millors discs del 2007 i, sens dubte, d’un dels millors discs de la història del dubstep (“Untrue”), diu que el seu nom és Will Bevan i es defineix com un noi del sud de Londres l’aparença del qual és la versió estilitzada del dibuix de la portada del seu disc “Untrue”.

Es pot veure una foto de l’artista al seu perfil de myspace.

Esperem, ara que ja se sap la seva identitat, que Burial comenci a oferir actuacions en directe (jo el veig com a nom clau del Sónar 2009, a veure si hi ha sort).


Burial – Archangel (videoclip no oficial)



martes, 5 de agosto de 2008

Moda: potipoti

Avui, per tancar l’apartat Tendència Moda: Flora & Fauna, parlaré d’una marca concreta: potipoti.
potipoti em va cridar molt l’atenció quan vaig veure la menció que se li feia a l’excelent (si se’m permet) revista Neo2.

Comencem amb una biografia resumida de la marca: potipoti neix l’any 2005 a partir de la col•laboració entre els dissenyadors Silvia Salvador i Nando Cornejo. Tot i que els dos són espanyols es considera la marca com a alemanya ja que operen des de Berlín.
Des de la seva creació, la marca ha presentat les seves col·leccions en llocs com El Ego de Pasarela Cibeles (Madrid), Mustang Fashion Weekend (Benicassim), Pictoplasma (Berlín), Pasarela Abierta (Múrcia), entre d’altres. Per desgràcia, no tenen stand a la fira Bread & Butter de Barcelona (o almenys no l’han tingut aquesta última edició).
El producte de potipoti ha estat afalagat per revistes com l’anteriorment mencionada Neo2, PIG, WAD, ...
Fins i tot han arribat a col·laborar amb empreses com Mazda i General Optica.
La següent imatge són els dos dissenyadors tancant la seva passarel·la del Mustang Fashion Weekend.

Els dissenyadors de potipoti tancant la seva passarel·la al Mustang Fashion Weekend


En aquesta última col·lecció, potipoti combina el pop art que caracteritza els seus estampats amb l’inspiració folklòrica dels tòtems americans (a la seva pàgina web mencionen la fusta policromada d’aquests). Així, serveix com a element de transició entre la New Rave (ja que, encara que mai la seva roba no se la pot classificar com a New Rave, conserva els estampats de colors) i la tendència Flora & Fauna, que ha quedat clara amb la important influència que diuen rebre d’un element orgànic com la fusta i es remarca amb els colors principals d’aquesta col·lecció (beix, blau marí, ...).

A continuació poso algunes de les propostes que ens presenten de cara a aquest hivern.

Entre els seguidors d’aquesta marca s’hi troben els integrants del grup MGMT, que han lluït les seves peces en varies de les seves actuacions (per exemple, a la de la Sala Heineken de Madrid).
A la següent imatge Andrew Vanwyngarden porta uns pantalons de la marca.

Andrew Vanwyngarden porta uns pantalons potipoti a l'actuació d'MGMT a Madrid


A Catalunya, a part de mitjançant la seva e-shop, es pot trobar la roba de potipoti a les botigues 40 de Mayo, Doshaburi, i Bingo Shop, totes a Barcelona.